ŻABKI, PSZCZOŁY,
MOTYLE, WIEWIÓRKI
Umiem:
Hello- witajcie, cześć
Goodbye/ bye- do widzenia
Present/Absent- obecny / nieobecny
I'm (imię) and I'm a boy/a girl –
Jestem (imię) i jestem chłopcem/ dziewczynką
Kolory: red, blue, yellow, green
(żabki)
red, blue, yellow, green ,
orange, brown, pink, purple, black, white, grey (pszczoły, motyle,
wiewiórki)
Liczenie : 1-5 (żabki)
1-10 (pszczoły,
motyle, wiewiórki)
Rozumiem:
what colour is it? - jakiego to jest koloru?
Touch something ... blue- dotknij czegoś niebieskiego
close your eyes- zamknij oczy
open your eyes- otwórz oczy
be quiet, please- proszę o ciszę
come here- chodź tutaj
Piosenki i wierszyki:
Follow me, follow me, let's make a ring- zróbmy kółeczko
One, two, three, four , five – once I caught a fish alive
Six, seven, eight, nine , ten- then I let it go again
A w listopadzie:
SŁOWNICTWO : my family: baby, mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa
my house: house, living room, bedroom, bathroom, kitchen STRUKTURY: ćwiczenie poleceń: stand up, sit down, look at me, touch..., stop, go, sing,
let's
PIOSENKI: piosenka o pociągu (śpiewana przy wjeżdżaniu/wyjeżdżaniu z lekcji):
Down by the station (http://www.youtube.com/watch?v=SOZF2-XISII)
Down by the station
Early in the morning
See the little pufferbellies
All in a row
See the engine driver
Turn the little handle
Puff, puff, toot, toot
Off we go!
GRUPA: Wiewiórki, Motyle, Pszczoły
SŁOWNICTWO : my toys: ball, doll, bear, kite, box
animals: mouse, fish, cat, dog, parrot, turtle
my family: aunt, mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa
STRUKTURY: ćwiczenie poleceń: stand up, sit down, look at me, touch..., stop, go, sing,
let's......, listen, count, close your eyes, open your eyes
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz